Delicard®-lahjakorttien osto- ja lunastusehdot

10.11.2022 Päivitetty: 1.4.2023

1. Soveltamisala ja määritelmät

1.1. Näitä ehtoja sovelletaan Edenred Finland Oy:n (jäljempänä ”Edenred”) verkkokaupassa myytävien Delicard®-lahjakorttien (jäljempänä ”Lahjakortti”) ostamiseen ja lunastamiseen. Ostaessaan Lahjakortin tai käyttäessään Lahjakorttia asiakas hyväksyy nämä ehdot ostohetkellä sekä käyttöhetkellä. Nämä ehdot koskevat uusia, 1.10.2022 alkaen ostettuja ja tästä päivästä alkaen lunastettuja Lahjakortteja.

1.2. Ellei näissä ehdoissa erikseen toisin ilmoiteta, asiakkaalla tarkoitetaan sekä elinkeinotoimintaa harjoittavaa yritystä että kuluttaja-asiakasta, joka hankkii Lahjakortteja pääasiassa muuhun tarkoitukseen kuin harjoittamaansa elinkeinotoimintaa varten, tai henkilöä, joka lunastaa saamansa Lahjakortin.

1.3. Kuluttajan asemassa olevan asiakkaan, joka hankkii Lahjakortteja on oltava täysi-ikäinen, oikeustoimikelpoinen, Suomessa asuva luonnollinen henkilö.

 

2. Delicard-lahjakorttien verkkokaupan ylläpitäjä sekä asiakaspalvelu

Edenred Finland Oy (y-tunnus: 1057825-2)

Käyntiosoite: Elimäenkatu 15, 00510 Helsinki

Puhelin: (09) 7594 2848 (ma-pe 9.00-16.00)

Sähköposti: info@delicard.fi

 

3. Lahjakortin ostaminen ja toimitus

3.1. Lahjakorttien ostaminen edellyttää, että asiakas kirjautuu asiakastunnuksillaan Edenredin Delicard® -verkkokauppaan. Kirjautuminen tapahtuu joko olemassa olevilla asiakastunnuksilla tai kirjautumisen yhteydessä luotavilla uusilla asiakastunnuksilla.

3.2. Lahjakortin ostaja voi valita Lahjakortin Edenredin kulloinkin tarjoamasta lahjakorttivalikoimasta, johon ostaja voi tutustua täällä. Lisäksi ostaja valitsee, sisältyykö Lahjakorttiin yksi, kaksi vai kolme tuotetta.

3.3. Ostajalla on mahdollisuus personoida Lahjakortteja sekä lisätä niihin tervehdystekstejä Delicard® -verkkokaupassa yksilöidyllä tavalla. Edenredillä on oikeus veloittaa personoinnista erillinen lisämaksu. Edenred ilmoittaa kulloinkin voimassa olevat, personointia koskevat lisämaksunsa Delicard® verkkokaupassa.

3.4. Ostaja valitsee Lahjakortin toimitustavaksi, joko fyysisen Lahjakortin tai sähköisen eDelicard-kortin.

3.5. Kaikkia Edenredin tarjoamia Lahjakortteja voi tilata Suomeen. Lahjakortteihin sisältyvien elintarvikkeiden tilaamiselle on kuitenkin asetettu toimitusosoitteesta riippuvia rajoituksia, jolloin Lahjakortilla ei ole mahdollista tilata elintarvikkeita Ahvenanmaalle eikä pohjoisimpaan Suomeen. 

3.6. Delicard® Nordic Design -lahjakortteja voi Suomen lisäksi tilata muihin EU-maihin, Iso-Britanniaan, Sveitsiin ja Norjaan.

3.7. Ostaja voi valita, että kaikki tilatut Lahjakortit lähetetään samaan postiosoitteeseen tai samaan sähköpostiosoitteeseen, jolloin ostaja huolehtii itse niiden toimittamisesta lahjansaajille. Vaihtoehtoisesti ostaja voi valita, että Lahjakortit lähetetään suoraan lahjansaajille ostajan ilmoittamiin sähköpostiosoitteisiin tai postiosoitteisiin.

3.8. Sähköiset Lahjakortit lähetetään vastaanottajan sähköpostiin heti tilauksen jälkeen tai ostajan erikseen määrittelemänä ajankohtana. Sähköisten lahjakorttien toimituksista ei veloiteta toimitus- tai laskutuskuluja.

3.9. Ostajan tilatessa fyysisen Lahjakortin toimitustapana on postitse lähetettävä kirje, jolloin asiakas voi toivoa toimituspäiväksi aikaisintaan tilauspäivää seuraavaa kolmatta arkipäivää. Edenred pyrkii parhaansa mukaan noudattamaan asiakkaan toivomia toimituspäivämääriä, mutta ne eivät kuitenkaan ole Edenrediä sitovia.

3.10. Edenredillä on oikeus veloittaa asiakkaalta fyysisten Lahjakorttien toimituksesta erillinen toimitusmaksu. Edenred ilmoittaa kulloinkin voimassa olevat toimitusmaksunsa verkkokaupassaan.

 

4. Maksutavat

4.1. Lahjakortit ja niiden toimitusmaksut maksetaan tilauksen yhteydessä. Hyväksymme säännönmukaisesti seuraavat maksutavat: luottokortti, verkkopankki.

4.2. Lisäksi yritysasiakkaamme voivat maksaa laskulla. Tätä mahdollisuutta ei kuitenkaan ole kuluttajan asemassa olevilla Lahjakortin ostajilla.

4.3. Edenred varaa oikeuden olla hyväksymättä tiettyjä maksutapoja sekä vastaavasti hyväksyä maksuja vain tietyistä valtioista ja/tai kehottaa käyttämään toista maksutapaa. Jos asiakas maksaa kortilla, Edenred varaa oikeuden tehdä katevarauksen tilaushetkellä maksun turvaamiseksi. Asiakas vastaa itse maksutapahtumista aiheutuvista kustannuksista.

4.4. Hyväksymällä nämä ehdot asiakas suostuu siihen, että Edenred lähettää laskut ja muut tositteet yksinomaan sähköisessä muodossa.

4.5. Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

4.5.1.Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla maksettaessa maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana on Swedbank Finland (1973378-1).

4.5.2. Tällöin Swedbank toimii sekä maksun saajana että tuotteen myyjänä, jolloin kauppa syntyy Swedbankin ja asiakkaan välille. Maksun saatuaan Swedbank välittää maksut Edenredille.

4.5.3. Edellä todetusta huolimatta Edenredin vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

4.6. Verkkopankkimaksaminen

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttajana on Swedbank Finland (1973378-1). Käyttäjän kannalta palvelu toimii samalla tavalla kuin perinteinen verkkomaksaminen.

4.7. Swedbank Finlandia koskevat lisätiedot

Swedbank Finlandin yhteystiedot ovat seuraavat:

Swedbank Finland (Business ID: 1973378-1)
P.O Box 1107
FIN-00101 HELSINKI
Suomi

Käyntiosoite: Kasarmikatu 25A, Helsinki
Puhelin: +358 20 74 69 100
Sähköposti: info@swedbank.fi

Lisätietoja Swedbank Finlandin  asiakaspalvelusta saa täältä.

 

5. Sopimuksen syntyminen

Sopimus syntyy, kun Edenred on hyväksynyt asiakkaan tekemän tilauksen ja asiakas on saanut Edenrediltä tilausvahvistuksen. Lahjakortin käyttöoikeus ja vastuu Lahjakortin huolellisesta säilyttämisestä siirtyy toimitustavasta riippuen Lahjakortin ostajalle tai Lahjakortin saajalle, kun Edenred on toimittanut Lahjakortin ostajalle tai sen saajalle.

 

6. Lahjakortin lunastaminen

6.1. Lahjakortin saaja pääsee lunastamaan saamansa Lahjakortin täältä. Lahjakortin lunastaminen edellyttää Lahjakortin numeron antamista Delicard® -verkkokaupassa. Tämän jälkeen Lahjakortin saaja pääsee valitsemaan Lahjakortilleen määritellystä tuote- ja palveluvalikoimasta sen määrän tuotteita tai palveluita, kuin Lahjakortissa on ilmoitettu.

6.2. Lahjakorttia ei voi käyttää vain osittain, vaan Lahjakortin saajan on lunastettava kaikki Lahjakortilla saamansa tuotteet yhdellä kertaa.

6.3. Lahjakortin saaja voi kuitenkin maksua vastaan ostaa Lahjakortin lunastamisen yhteydessä myös sellaisia tuotteita, jotka eivät sisälly Lahjakorttiin.

 

7. Lahjakortilla tilattavat tuotteet

7.1. Kun Lahjakortin saaja on valinnut haluamansa tuotteet, tulee tämän sen jälkeen ilmoittaa toimitusosoite, jonne tuotteet toimitetaan ja jossa Lahjakortin saaja on vastaanottamassa tuotteita, tai valita noutopiste, josta Lahjakortin saaja käy itse noutamassa tuotteet.

7.2. Mikäli tilaus ei sisällä elintarvikkeita, ja mikäli ilmoitettu toimitusosoite sijaitsee Manner-Suomessa, voi Lahjakortin saaja valita toimitustavaksi joko toimituksen suoraan ilmoitettuun toimitusosoitteeseen tai kuljetusyrityksen käyttämään noutopisteeseen.

7.3. Mikäli tuotteiden toimitusaika-arvio Lahjakortin saajan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen on pidempi kuin 2 vuorokautta, Lahjakortilla ei tällöin voi tilata elintarvikkeita.

7.4. Tuotteiden toimitusaika on toimituspaikasta riippuen 2–4 vuorokautta tilauksen vastaanottamisesta. Lahjakortin saaja voi tarkastaa ensimmäiset mahdolliset toimituspäivät ilmoitettuun toimitusosoitteeseen Lahjakortin lunastuksen yhteydessä.

7.5. Edenred vastaa Lahjakortilla tilattujen tuotteiden toimitusmaksuista. Mikäli Lahjakortin saaja tilaa tuotteita Manner-Suomen ulkopuolelle, myös kaikki toimituksen edellyttämät tullidokumentit, tullimaksut ja verot sisältyvät tilaukseen. Poikkeuksena tästä on kuitenkin Ahvenanmaa, jonne tilattavia tuotteita koskevat tullit ja verot jäävät vastaanottajan maksettavaksi.

7.6. Lahjakortilla tilattavien tuotteiden kuljetuksista vastaa Edenredin kulloinkin käyttämä sopimuskumppani, joka yksilöidään Delicard® -verkkokaupassa.

 

8. Lahjakortilla tilattavat palvelut

8.1. Mikäli Lahjakortin saaja on tilannut Lahjakortillaan palveluita, tulee tämän lunastaa palvelu itselleen ilmoittamalla Edenredille sähköpostiosoite, jonne Edenred voi toimittaa palvelun käyttöön ottamiseksi tarvittavan etukoodin.

8.2. Etukoodi toimitetaan ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen Lahjakortin lunastamista seuraavan yhden arkipäivän kuluessa.

8.3. Kun Lahjakortin saaja on saanut itselleen etukoodin, tapahtuu palvelun käyttöönotto kunkin palveluntarjoajan omilla verkkosivuilla tai sovelluksessa, jonne Lahjakortin saaja syöttää tarvittavat tietonsa sekä Edenrediltä saamansa etukoodin.

8.4. Lahjakortilla tilatut palvelut ovat lunastettavissa ainoastaan kunkin palveluntarjoajan omilta verkkosivuilta tai sovelluksesta. Palvelua pääsee käyttämään vasta, kun kyseinen palveluntarjoaja on vahvistanut, että palvelun käyttöönotto on tapahtunut onnistuneesti.

8.5. Palveluihin sovelletaan kunkin palveluntarjoajan omia käyttöehtoja mukaan lukien mahdollisia peruutusehtoja. Edenred suosittelee tutustumaan kyseisiin ehtoihin ennen palvelun lunastamista. Edenred ei vastaa palveluntarjoajien palveluista eikä niihin kulloinkin sovellettavista ehdoista.

8.6. Mikäli palvelun käyttöönoton yhteydessä ilmenee teknisiä tai muita vastaavia ongelmia, tulee niistä ilmoittaa suoraan kullekin palveluntarjoajalle.

 

9. Lahjakortin voimassaoloaika

9.1. Lahjakortin voimassaoloaika ja viimeinen lunastuspäivämäärä on merkitty jokaiseen Lahjakorttiin. Lahjakortin voimassaoloaika vaihtelee Lahjakortin tyypin ja tilausajankohdan mukaan, mutta on voimassa vähintään 2 kuukautta lahjakortin tilaamispäivästä.

9.2. Mikäli Lahjakortin saaja on tilannut Edenrediltä etukoodin Lahjakorttiinsa sisältyvän palvelun käyttöön ottamiseksi, mutta ei ole kyseiseen Lahjakorttiin merkittynä,  yhden (1) kuukauden voimassaoloaikana suorittanut loppuun palvelun käyttöönottoa kyseisen palveluntarjoajan omilla verkkosivuilla tai sovelluksessa, ei Edenredillä ole velvollisuutta pidentää Lahjakortin voimassaoloaikaa, vaan tällöin Lahjakortti katsotaan lunastetuksi.  

9.3. Lahjakortin saajalla tai ostajalla ei ole oikeutta vaatia korvauksia Edenrediltä, mikäli Lahjakortin saaja ei ole lunastanut Lahjakorttiaan voimassaoloajan aikana. Edenredillä on oikeus mitätöidä Lahjakortti epäillessään Lahjakortin väärinkäytöstä.

 

10. Palautusoikeus, hyvitykset ja tilauksen peruuttamisoikeus

10.1. Edenred ei vastaa toimituksen jälkeen kadotetuista, vahingoittuneista tai varastetuista Lahjakorteista eikä korvaa näitä uusilla Lahjakorteilla.

10.2. Edenred ei myöskään hyvitä vanhentuneita Lahjakortteja.

10.3. Lahjakortteja ei vaihdeta rahaksi.

10.4. Kuluttajan asemassa olevalla Lahjakortin ostajalla on oikeus peruuttaa Lahjakortin osto kuluttajansuojalain mukaisesti viimeistään neljäntoista (14) päivän kuluessa Lahjakortin vastaanottamisesta. Peruuttamisoikeuden käyttäminen on tällöin mahdollista vain silloin, kun Lahjakorttia ei ole käytetty.

10.5. Lahjakortin saajalla on myös oikeus peruuttaa Lahjakortilla tekemänsä, muita kuin elintarvikkeita koskeva tilaus kuluttajansuojalain mukaisesti viimeistään neljäntoista (14) päivän kuluessa tilattujen tuotteiden vastaanottamisesta. Peruuttamisoikeutta ei kuitenkaan terveydellisistä tai hygieniasyistä ole, jos tuote on avattu.

10.6. Lahjakortin saajan käyttäessä peruuttamisoikeuttaan Edenred ei voi vaihtaa Lahjakorttia rahaksi, eikä aktivoida Lahjakorttia uudelleen käytettäväksi, vaan ainoastaan lähettää uuden Lahjakortin.

10.7. Peruuttamiselle ei tarvitse ilmoittaa syytä.

10.8. Peruuttamisoikeuttaan käyttävän tulee olla ensiksi yhteydessä Edenredin asiakaspalveluun. Asiakaspalvelun yhteystiedot on yksilöity näiden ehtojen kohdassa 2.

 

11. Peruuttamisoikeuden käyttäminen

11.1. Mikäli Lahjakortin saaja haluaa peruuttaa Lahjakortilla tekemänsä tilauksen, tulee tämän ensiksi ilmoittaa peruuttamisesta Edenredin asiakaspalveluun. Asiakaspalvelun yhteystiedot on yksilöity näiden ehtojen kohdassa 2. Kyseinen ilmoitus voidaan tehdä joko suoraan puhelimitse tai käyttäen alla olevaa peruuttamislomaketta tai muuta yksiselitteistä ilmoitusta, jolla kerrot päätöksestäsi peruuttaa tekemäsi tilaus ja joka lähetetään Edenredille sähköpostitse tai postitse.

11.2. Peruuttamisoikeuttaan käyttäessään Lahjakortin saajan tulee ilmoittaa asiakaspalveluun tilausnumeronsa, tilauksen päivämäärä sekä tieto siitä, mitä tuotteita palautus koskee. Lahjakortin saaja saa asiakaspalvelusta palautustunnuksen sekä palautusohjeet. Lahjakortin saaja tulee käyttää palauttamiseen saamaansa palautustunnusta ja palauttaa tuotteet annettujen ohjeiden mukaisesti

11.3. PERUUTTAMISLOMAKE

Ilmoitan, että haluan peruuttaa tekemäni Lahjakortin lunastuksen, jonka tilausnumero on [lisää tilausnumero] ja joka koskee seuraavien tuotteiden toimittamista:

[Listataan tilatut tuotteet tähän]:

[Ilmoita lisäksi seuraavat asiat]

  • tilauspäivä /vastaanottopäivä
  • asiakkaan/Lahjakortin saajan nimi
  • asiakkaan/Lahjakortin saajan osoite
  • päivämäärä

11.4. Mikäli peruuttamisilmoitus on lähetetty sähköpostitse, Edenred lähettää siihen vastaanottokuittauksen sekä ohjeet tuotteiden palauttamista varten viipymättä. Tilaus katsotaan peruutetuksi määräajassa, mikäli peruuttamisilmoitus on lähetetty ennen peruuttamisajan päättymistä.

11.5. Edenred ei vastaa peruutettavien tuotteiden palauttamisesta aiheutuvista toimituskuluista, vaan Lahjakortin saaja vastaa niistä itse.

11.6. Palautettava tuote tulee toimittaa Edenredille viipymättä ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun Lahjakortin saaja ilmoitti tilauksen peruuttamisesta. Kaikki tuotteet tulee palauttaa aina asiakaspalvelun antamien ohjeisen mukaisesti siihen osoitteeseen, jonka Edenredin asiakaspalvelu on ilmoittanut. Tuotteita ei tule palauttaa asiakaspalvelun osoitteeseen.

11.7. Tuotteet katsotaan palautetuksi 14 päivän määräajan kuluessa, kun tuotteet on asiakaspalvelun antamien ohjeiden mukaisesti jätetty Lahjakortin saajan valitseman rahdinkuljettajan kuljetettavaksi kyseisen ajan kuluessa.

11.8. Peruuttamisoikeuden käyttämisen edellytyksenä on, että palautettava tuote on alkuperäispakkauksessaan ja myytävissä edelleen eikä tuotteessa tai sen pakkauksessa ole käytön jälkiä. Jos palautettavaa tuotetta ei ole pakattu ohjeiden mukaisesti tai se ei ole alkuperäisessä kunnossa, Edenredillä on oikeus kieltäytyä lunastetun Lahjakortin hyvittämisestä uudella Lahjakortilla.

11.9. Mikäli Lahjakortin saaja haluaa vaihtaa jonkun yksittäisen tilaamansa tuotteen, tulee hänen palauttaa vaihdettava tuote ensiksi Edenredille edellä kohdissa 11.1.–11.8. yksilöidyllä tavalla. Kun Edenred on vastaanottanut vaihdettavan tuotteen ja tarkastanut, että se on lähetetty alkuperäispakkauksessa ja on myytävissä edelleen, Edenred lähettää Lahjakortin saajalle uuden Lahjakortin, jolla hän voi lunastaa vaihtamansa tuotteen tilalle uuden tuotteen. Tällöin Lahjakortin saaja kuitenkin vastaa vaihdettavan tuotteen palauttamisesta aiheutuvista toimituskuluista sekä uuden tuotteen lähettämisestä aiheutuvista toimituskuluista. Edenredin asiakaspalvelu ilmoittaa kulloinkin voimassa olevat, uuden tuotteen lähettämisestä Lahjakortin saajalle aiheutuvat toimituskulut pyydettäessä.

 

12. Tuotteen virhe ja reklamaatiot

12.1. Edenred vastaa Lahjakortilla tilattujen tuotteiden virheistä kulloinkin voimassa olevan soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.

12.2. Lahjakortin saajan tulee toimitusta vastaanottaessaan tarkastaa, että toimituksen yhteydessä saatu pakkaus on virheetön. Näkyvät virheet pakkauksessa tulee ilmoittaa toimitusta vastaanotettaessa kuljetusyrityksen edustajalle.

12.3. Toimituksen vastaanottamisen jälkeen Lahjakortin saajan tulee viivytyksettä tarkastaa, että toimitus on sisältänyt hänen tilaamansa Lahjakortit tai ne tuotteet, jotka tämä on saamallaan Lahjakortilla tilannut ja että ne ovat virheettömiä. Mikäli Lahjakortin saaja huomaa toimituksen tai tuotteen olevan virheellinen, tulee tämän viipymättä virheen havaittuaan ilmoittaa virheestä Edenredin asiakaspalveluun. Asiakaspalvelun yhteystiedot on yksilöity näiden ehtojen kohdassa 2.

12.4. Tuotteet, joista reklamoidaan, tulee säilyttää, kunnes reklamaatio on käsitelty, tai Edenredin pyynnöstä palauttaa Edenredille.

12.5. Lahjakortin saajalla ei ole reklamaatio-oikeutta sellaisen tuotevirheen osalta, joka on johtunut siitä, että tämä on toiminut vastoin tuotekohtaisia käyttö- ja säilytysohjeita, jotka toimitetaan kunkin tuotepakkauksen mukana. Lahjakortin saajan vastuulla on myös siirtää tuotteet pikimmiten toimituksen jälkeen asianmukaisiin säilytystiloihin.

 

13. Vahingonkorvausvelvollisuus ja sen enimmäismäärä

Edenred ei vastaa asiakkaalle aiheutuvista välittömistä eikä välillisistä vahingoista. Mikäli asiakas haluaa vaatia Edenrediltä vahingonkorvausta, tätä on vaadittava kahden (2) kuukauden kuluessa siitä, kun vahingonkorvauksen perusteena oleva virhe havaittiin tai se olisi pitänyt havaita tai viivästystapauksissa siitä, kun toimitus on tapahtunut.

 

14. Oikeus kieltäytyä sopimussuhteesta

Edenredillä on oikeus halutessaan kieltäytyä tekemästä sopimusta Lahjakortin myynnistä asiakkaan kanssa.

 

15. Sopimuksen siirtäminen

Osapuolella ei ole oikeutta siirtää sopimusta kolmannelle ilman toisen osapuolen etukäteen antamaa kirjallista suostumusta. Edenredillä on kuitenkin ilman asiakkaan suostumusta oikeus siirtää sopimus kokonaan tai osittain kolmannelle,

jolle sopimuksen tarkoittama liiketoiminta siirtyy. Edenredillä on lisäksi oikeus siirtää sopimukseen perustuvat saatavansa kolmannelle. Saatavien siirtoa koskevan ilmoituksen jälkeen maksut voidaan suorittaa ainoastaan siirronsaajalle.

 

16. Henkilötiedot

16.1. Delicard-lahjakorttien tilaaminen edellyttää henkilötietojen antamista Edenredille. Edenred käsittelee henkilötietoja tietosuojakäytännössään kuvaamallaan tavalla.

16.2. Asiakas voi käyttää tietosuojakäytännössämme tarkemmin kuvattuja, EU:n tietosuoja-asetuksen mukaisia oikeuksia, kuten tarkastaa omat henkilötietonsa. Lisätiedot sekä yhteystiedot kyseisten oikeuksien käyttämiseksi ovat saatavilla tietosuojakäytännöstämme.

 

17. Ylivoimainen este

17.1. Edenred ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamasta toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusvelvoitteiden rikkomisesta.

17.2. Ylivoimaisena esteenä pidetään sopimuksen syntymisen jälkeen sattunutta epätavallista ja asiaan vaikuttava tapahtuma, joka on Edenredistä riippumaton, ja jonka vaikutuksia Edenred ei voi kohtuudella välttää tai voittaa. Tällainen tapahtuma voi olla esimerkiksi sota, kapina, tai takavarikko yleiseen tarpeeseen, energiajakelun keskeytys, työselkkaus, tulipalo, epidemia, pandemia, ukonilma tai muu luonnonilmiö tai muu vaikutuksiltaan vastaava ja epätavallinen Edenredistä riippumaton syy. Jos sopimusvelvoitteen täyttäminen viivästyy jostakin edellä mainitusta syystä, sopimusvelvoitteen täyttämisaikaa jatketaan niin kauan, kun kaikki tapaukseen vaikuttavat olosuhteet huomioon ottaen on pidettävä kohtuullisena.

 

18. Muutokset ehtoihin ja käyttöoikeudet

18.1. Edenred varaa oikeuden tehdä lisäyksiä ja muutoksia koko näihin ehtoihin tai niiden osiin oman harkintansa mukaan milloin tahansa ilman eri ilmoitusta.   

18.2. Kaikki näihin ehtoihin tehdyt muutokset astuvat voimaan voimaantulopäivänä, joka näkyy Sopimusehtojen yläosassa. Lahjakorttien ostaminen näiden ehtojen muuttumisen jälkeen tulkitaan kyseisten muutosten hyväksymiseksi.

18.3. Edenredillä on myös oikeus ilman erillistä ilmoitusta ja ilman korvausvastuuta rajoittaa Lahjakortteja koskevan Delicard® -verkkokauppansa käyttöä tai peruuttaa sen käyttö, poistaa kyseisen verkkokaupan osia käytöstä tai rajoittaa verkkokaupan tiettyjen toimintojen tai palvelujen käyttöä kokonaisuutena tai osittain.

 

19. Sovellettava laki

Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia pois lukien sen lainvalintaa koskevat säännökset, ellei asiakkaan kotipaikan pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu.

 

20.  Erimielisyyksien ratkaiseminen

20.1. Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvotteluteitse ratkaisemaan näistä ehdoista tai niiden soveltamisesta aiheutuvat erimielisyydet. Mikäli neuvottelut eivät johda sovintoratkaisuun, erimielisyydet ratkaistaan Suomessa Helsingin käräjäoikeudessa.

20.2. Kuluttajan asemassa oleva asiakas voi kuitenkin viedä erimielisyyden myös kotipaikkansa käräjäoikeuden tai muun kuluttajariitoja käsittelevän elimen ratkaistavaksi. Suomessa tällainen taho on kuluttajariitalautakunta. Asiakasta kehotetaan ennen asian viemistä tuomioistuimen tai muun kuluttajariitoja ratkaisevan elimen käsittelyyn olemaan olla yhteydessä oman maansa kuluttajaneuvontaan.